מדיטציה לילדים

מדיטציה לילדים

כמו המבוגרים, גם הילדים חווים ימים אורכים רוויים לחצים וטורדנות ויכולים להרוויח רבות מתרגול מדיטציה לילדים.

יום הלימודים לעיתים קרובות יכול להיות ארוך ומייגע, יחד עם המטלות הרבות, הקושי והציפייה למשמעת נוקשת בבית הספר יוצרים קשיי קשב וריכוז אצל התלמידים לאורך זמן. רבים מילדים אלו לא יודעים כיצד להתמודד עם בעיות אלו ונוטים לפעמים להרמת ידיים, לוותרנות ואפילו לאלימות.

ילדים בגיל ההתבגרות, ילדים מגיל קטן ועד לגיל תיכון, חווים משברים לא כלים עצם היותם ילדים ובני נוער כמו למשל: סיטואציות חברתיות מורכבות, ציפייה להצלחה בלימודים מההורים והמורים, ועצם היותם מתבגרים אשר חווים משברים והתפתחויות פיזיות. קיימות דרכים רבות המעוזרות לבני הנוער להתמודד עם בעיות אלו, כשאחת מהן היא מדיטציה לילדים.

מדוע כדאי לילדים לבצע מדיטציה?

כמו מבוגרים, מדיטציה יכולה להעניק לילדים כלים המותאמים לשגרת היום יום שלהם. כלים אלו יכולים להתבטא במגוון של היבטים:

  1. בהיבט הקוגניטיבי – ביצוע של מדיטצה לילדים במהלך יום הלימודים, אם מדובר על תחילת היום, מהלכו או סופו, תאפשר לתלמידים לקבל כלים שיעזרו הם להגביר את יכולת הריכוז שלהם בשיעורים ובבית, להתמודד עם בעיות מורכבות יותר בקלות ולעבוד בצורה יעילה יותר על מטלות היום שלהם.
  2. בהיבט החברתי – ביצוע מדיטציה לילדים מאפשרת להם לפתח את הבטחון העצמי שלהם ולהשתלב בצורה טובה בסיטואציות חברתיות, תאפשר לשחרר מתחים מיותרים בכל הנוגע למחשבות שליליות ש"יושבות עליהם" בנוגע לסיטואציות אלו ותאפשר להם לחזק את הקשרים החברתיים הקיימים.
    בין היתר, לומדים הילדים במהלך המדיטציה כיצד להקשיב ולקבל את האחר, לא לשפוט את האחר ולפתח קשרים בין אישיים נכונים יותר.
  3. בהיבט האישי / רגשי –ילדים המבצעים מדיטציה על בסיס קבוע, אם זה במסגרת חוג, שיעור או בבית בעצמם, יוכלו לפתח יכולת הקשבה עצמית כך שיוכלו להיות מודעים לעצם יותר מבעבר. בין היתר, יוכלו תלמידים אלו לאחר ביצוע המדיטציה לקבל כלים אשר יעזרו להם להרגע ולהפתחית מתחים מיותרים, למצוא שקט נפשי לאחר ימים עמוסים ושלווה פנימית.

איך ללמד את הילדים לבצע מדיטציה?

גם לילדים, כמו למבוגרים, קיימים מגוון של מדיטציות שונות להתמודדות עם לחצים, חרדות, מחשבות טורדניות ואנרגיות שליליות. כמו כן, יש גם מגוון דרכים ללימוד הילדים כיצד לבצע מדיטציה. מכיוון שלילדים ישנו דימיון מפותח, מרבית השיטות נעזרות בשימוש בדימיון על מנת לקדם את תהליך המדיטציה ולחבר את הילדים לפעולת המדיטציה.

  1. שימוש בדימיון – ניתן לבצע מדיטציה משותפת בישיבה או בעמידה, להרגיע את הגוף, לקחת שאיפות עמוקות ונשיפות איטיות דרך האף. לאט לאט למלא את חלל הבטן באמצעות נשימה איטית עד שהבטן נראית כ"בלון". לאחר מכן נשחרר את האוויר מהבלון דרך האף בצורה איטית. חשוב לעודד את הילדים להרגיש כיצד הגוף שלהם נרגע כשמשוחרר האוויר מחלל הבטן. דימיון ה"בלון" מתרחב ומתכווץ יכול לעודד את הילדים להתמסר לפעולה.
  2. דימיון מודרך – תרגול נהדר של מדיטציה לילדים ולמבוגרים בכל הגילאים. דמיון מודרך מאפשר טיפול בקשיי שינה,לחצים, מחלות או הרגעת שרירים לאחר אימונים. יש לשבת או לשכב בנוחות ולעצום את העיניים. הביאו את כל תשומת הלב שלכם לכל איבר בגוף החל מכף הרגל ועד לקצה הראש כשבכל איבר שמגיעים אליו מבצעים סט נשימות ומרגישים כיצד האוויר שנכנס לריאות מגיע עד לאותו איבר וממלא אותו באנרגיה טובה.
  3. דימיון מוכתב – תרגיל המאפשר כתיבה של הדימיון בעזרת מחשבות חיוביות של הילדים. לפני התרגיל אפשר לנהל שיחה עם הילדים על דברים שהם אוהבים בחיי היום יום שלהם. חוויה טובה שקרתה להם בבית הספר, משחק ששחקו בו, סיטואציה מצחיקה שהתרחשה עם חברים שלהם. בטום השיחה, לאחר שציינו מספר היבטים חיובים שקרו להם, מבקשים מהם לשכב על הגב ולעצום עיניים. לפרוש את ידיהם ורגליים לצדדים. גם כאן נעביר אנרגיות חיוויות בין כל חלק בגוף החל מכף הרגל ועד לקצת הראש אבל תוך כדי ההדרכה נחבר את הנקודות החיוויות שעלו בשיחה טרם התרגיל לדימיון המודרך כך שכל חלק בגוף מקבל סיטואציה חיובית שהתרחשה. בסופו של דבר הקשר שהילדים יוצרים בין החלקים בגוף לסיפורים החיוביים מחשבות חיוביות ועניין לתהליך המדיטציה. תרגול זה מעולה לילדים קטנים שמתקשים להתחבר לתהליך "משעממים".

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
אימייל
ווטסאפ
פייסבוק
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך על מדיטציה:
מדיטצית נשימה

מדיטצית נשימה

החיים בשגרה המודרנית מביאים עימם לחצים מיותרים, תסכול וחרדות שהולכות מתעצמות – כל אלו גורמות למחשבות שליליות, עצבות וטורדנות. בעשורים האחרונים רבים כבר מבינים כי למדיטציה ישנה תפקיד עיקרי בטיפול

קורס מדיטציה

קורס מדיטציה

קורס מדיטציה הינו דרך מיוחדת לחוות את עצמנו ואת העולם. במסגרת הקורס, אנו חווים, מתרגלים ולומדים מגוון טכניקות, מיומנויות וכלים מעולם המדיטציה, אשר מסייעים לנו לחיות את חיינו עם פתיחות,

ספריית המדיטציות

ספריית המדיטציות

ספריית המדיטציות ברוכים הבאים למאגר הגדול בישראל עבור ספריית המדיטציות. המאגר שלפניכם מציג תרגולים, מוזיקה וסרטונים שונים מעולם המדיטציה. בחרו מבין מגוון הסרטונים בספריית המדיטציות שלנו, ותהנו מתרגול נעים ומוקיר.

מדיטציה לחרדות

מדיטציה לחרדות

מדיטציה לחרדות משמשת אותנו לשגרת היום יום שלנו כאשר אנו נתקלים בהמון מצבי לחץ ודחק שאינם נעימים, אשר גורמים לבעיות הבריאותיות שלנו. הלחץ משפיע על גופנו הן מבחינה פיזית והן

מדיטציה למתחילים

מדיטציה למתחילים

מדיטציה היא כלי נפלא להכנסת רוגע, שמחה, והכרת תודה בחיים שלנו. במדריך שלפניכם נעניק מידע וטיפים חשובים עבור מדיטציה למתחילים. מקור המדיטציה המדיטציה מגיעה מהמזרח הרחוק לפני למעלה מ 2,500

קורס מדיטציה בתל אביב

קורס מדיטציה בתל אביב

תובנה שם המקום: עמותת תובנה תחום עיסוק: מדיטציה, ויפאסנה ומיינדפולנס פרטים: עמותת תובנה פועלת ברחבי הארץ ומקיימת קבוצות תרגול מידטציה על בסיס שבועי.  טלפון: 050-7360400 עלות קורס: דהאנה (על בסיס

ויפאסנה

ויפאסנה

במהלך העשורים האחרונים, ישנן עדויות רבותע של אנשים ממדינות מערביות המחליטים לפנות אל גופם ונפשם באמצעות הליכים רוחניים מיסטיים הקיימים במזרח כבר אלפי שנים. מרבית האנשים בוחרים לנסוע להודו להצייב

מדיטציה

מדיטציה

העולם המערבי נהנה בשנים האחרונות משיטות תרגול נהדרות שהגיעו אליו ממדינות המזרח הרחוקות. מדיטציה היא אחת מהשיטות האלו, והיא נחשבת היום בתור אחת השיטות הנפוצות לתרגול נפשי שהאדם עובר עם

קורס מדיטציה בחיפה

קורס מדיטציה בחיפה

קורס מדיטציה בחיפה מספק את כל ההיבט התאורטי על מדיטציה, לצד תרגול קבוע בסיסי החל מהישיבה הראשונה. מטרת הקורס היא להעניק לכם הכרות עם עולם המדיטציה, לימוד עקרונות התרגול וליווי

מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה חשובה מתמיד כאשר בעשורים האחרונים החיים הופכים להיות עמוסים יותר, לחוצים יותר ובעיקר מלחיצים יותר. אנשים רבים מרגישים את תחושת המחנק הקיימת ביום יום שלנו השגרה ההולכת וחונקת