מדיטצית מטא

מדיטצית מטא

העולם המערבי בשנים האחרונות נהנה מכל מיני שיטות תרגול שונות שמאפשרות לאנשים להתחבר עוד ועוד לעצמם, להוקיר תודה, לגלות את הטוב ולשים אותו במרכז. חלק מהתרגולים החלו את דרכם בצורה אחרת ועם הזמן קיבלו עוד נפח וסוגים, ואחד הסוגים של תרגול המדיטציה, למשל, הוא מדיטצית מטא. אז מה היא בכלל ואיך מתרגלים אותה? אין לכם מה לדאוג, אנחנו ממש לא מתכוונים להשאיר אתכם לגלות לבד את העניין הזה – כל הפרטים נמצאים כאן למטה.

מדיטצית מטא – מי מה מו?

מדיטצית מטא היא אחת משיטות התרגול של המדיטציה, והיא מתמקדת כולה בשילוב שבין האלמנטים הקבועים של המדיטציה – חיבור בין האדם לבין עצמו ובין אלמנטים של מטא – נדיבות לב ואהבה. ומה זה בעצם אומר בפועל?

אם תרגול מדיטציה קלאסי כולל בתוכו התמקדות בנשימות, התמקדות באיברי הגוף ועוד, הרי שמדיטצית מטא היא מדיטציה שמביאה לידי ביטוי את החיבור בין האדם לבין עצמו וגם בין גורם שלישי חיצוני. הגורם השלישי החיצוני הוא גורם שמתחלף, ואליו צריך האדם המתרגל להביע תחושות של אהבה ואיחולים לבביים להמשך הדרך. מבולבלים? אל דאגה – ניכנס לעומק העניין הזה קצת יותר בהמשך.

מדיטצית מטא ומדיטציה קלאסית – מה ההבדלים?

אז קודם כל קל הרבה יותר לדבר על נקודות הדמיון בין שני סוגי המדיטציה. מדובר כאן על שני סוגי תרגול שנעשים בצורת ישיבה, תוך שמירה על זקיפות והתמקדות. שני סוגי התרגול צריכים להגיע מתוך מקום שלו ורגוע, על מנת לאפשר לכם להתחבר אל התרגול ואל עצמכם.

מדיטציה קלאסית מתרכזת יותר באדם עצמו. בתרגול של מדיטציה קלאסית יש התמקדות עצמית בשאיפת אוויר, החזקת אוויר ונשיפת אוויר, ניסיון להתמקד באיברים שונים על מנת לנסות ולהבין האם האדם חש תחושות של כאב, דגדוג או עקצוץ ולמעשה התנתקות מוחלטת ממחשבות טורדניות שעלולות להפריע לתרגול להתקיים כהלכתו. אז מה ההבדל בין מדיטציה קלאסית לבין מדיטצית מטא?

מדיטצית מטא – הדרך שלכם לגלות את הטוב ולהוקיר את האנשים שבחייכם

מדיטצית מטא, לעומת זאת, מתמקדת בדברים קצת שונים. מדיטצית מטא שמה במרכז גורמים מתחלפים, שאליהם המתרגל שולח ברכות ואיחולים שהוא רוצה שיתקיימו בחייהם. בראשית מדיטצית מטא המתרגל ישים את עצמו במרכז. בשלב הראשון הזה יתקיים למעשה שיח בין המתרגל לבין עצמו, אולם השיח יתקיים בעל פה. המתרגל יוכל להגיד משפטים כמו "מי יתן ואפגוש את האושר", "מי יתן ואהיה תמיד בריא וחזק", "מי יתן ולנצח יעטפו אותי שלווה ורוגע" ועוד.

בשלבים הבאים ישים המתרגל במרכז את האנשים הבאים, על פי הסדר הנקוב כאן: חבר טוב, מכר, אויב, שילוב של המתרגל עצמו עם חבר טוב עם מכר ועם אויב, ובשלב האחרון – כל היצורים האנושיים החיים.

איך בוחרים את מי לשים במרכז?

אז כמובן ש"חבר טוב" או "אויב" הן רק הגדרות, ובזמן תרגול של מדיטצית מטא יש לבחור באדם ספציפי שאותו אתם רוצים לשים במרכז. בזמן שאתם בוחרים חבר טוב, שימו לב לבחור במישהו שיש לכם אליו אהבה אפלטונית ואינו מהווה עבורכם מושא אהבה. כדאי גם להקפיד לבחור במישהו שגילו אינו רחוק מגילכם בצורה משמעותית, וגם לא במישהו שנפטר.

בזמן שאתם בוחרים מכר, חשוב לבחור באדם שתופס חלק יום יומי בחייכם, אבל אינו מעלה בכם תחושות קיצוניות – חיוביות או שליליות כאחד. בחירת אויב גם היא תהיה בעלת מאפיינים דומים, כאשר כדאי לבחור במישהו שהאויבות ביניכם אינה מעלה בכם רגשות קיצוניים מדי.

"הלוואי שלכולם יהיה טוב"

בשלב החמישי אתם שמים במרכז את ארבעת האנשים שעמדו במרכז השלבים הקודמים, ולכן בזמן האיחול או הברכה שלכם אליהם יש להתייחס אליהם כאל שווים. בשלב השישי מי שיהיו במרכז הם כל היצורים האנושיים החיים, ולכן תצטרכו להתייחס אליהם כאל ישות ניטרלית וחסרת גוף או פנים.

הרעיון של מדיטצית מטא הוא לדבר טוב ולהפיץ טוב, גם לעצמנו, גם לאנשים שאנחנו מכירים היטב וגם לאנשים שאנחנו לא מכירים כלל – במטרה שלכולם יהיה, בסופו של דבר, טוב.

מתי אפשר לתרגל מדיטצית מטא?

אז מבחינת הזמנים ביום, אפשר לתרגל מדיטצית מטא מתי שרק נוח לכם. תרגול מדיטצית מטא יכול להיעשות בבוקר, כפתיח חיובי ליום שיתן לכם אנרגיות חיוביות להמשך היום שלכם. תרגול מדיטצית מטא יכול להיעשות בשעות הצהריים, כהפסקה יזומה מהמירוץ היום יומי שלכם ובמטרה לעצור לרגע ולהתמקד בטוב, והוא גם יכול להיעשות בשעות הערב, לקראת השינה, על מנת לסגור את היום בטוב, באהבה, בחמלה ובנדיבות לב.

אוקיי, איחלתי טוב, איך בדיוק זה עוזר לי?

תרגול מדיטצית מטא מפתח המון דברים. ברגע שאנחנו יודעים לפזר טוב ולהעניק טוב במילותינו, אנחנו משאירים את הלב שלנו פתוח ורחב ומאפשרים לעצמנו לחוש תחושות חיוביות ומקדמות. קיימים מחקרים רבים סביב מדיטצית מטא, אשר מצביעים על השפעות ישירות של תרגול מדיטצית מטא. ומהן ההשפעות?

ובכן, בראש ובראשונה מדיטצית מטא שמה את החיובי בראש סדר העדיפויות ודוחקת את השלילי לשוליים. מחקרים הוכיחו שאנשים חווים פחות התקפות של כאבי מיגרנה בעקבות תרגול מדיטצית מטא, משפיע בצורה ישירה על כאבים כרונים שונים, מפחית תחושות של פוסט טראומה, יוצר אצלנו תחושות חזקות של חמלה ואמפתיה, גורם לנו להיות פחות שיפוטיים גם כלפי אחרים וגם, ואולי חשוב יותר, כלפי עצמנו.

כל כמה זמן כדאי לתרגל מדיטצית מטא?

מדובר כאן על עניין אינדיבידואלי ביותר. יש אנשים שאוהבים לתרגל מדיטצית מטא באופן יום יומי, ויש אנשים שאוהבים לתרגל מדיטצית מטא פעם בשבוע, פעם בחודש או יותר. נסו לתרגל מדיטצית מטא ומצאו את האיזון שמתאים לכם. תהנו!

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
אימייל
ווטסאפ
פייסבוק
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך על מדיטציה:
ספריית המדיטציות

ספריית המדיטציות

ספריית המדיטציותתוכן ענייניםמדיטצית מטא – מי מה מו?מדיטצית מטא ומדיטציה קלאסית – מה ההבדלים?מדיטצית מטא – הדרך שלכם לגלות את הטוב ולהוקיר את האנשים שבחייכםאיך בוחרים את מי לשים במרכז?"הלוואי

מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה

מדיטציה להרגעה חשובה מתמיד כאשר בעשורים האחרונים החיים הופכים להיות עמוסים יותר, לחוצים יותר ובעיקר מלחיצים יותר. אנשים רבים מרגישים את תחושת המחנק הקיימת ביום יום שלנו השגרה ההולכת וחונקת

קורס מדיטציה אונליין

קורס מדיטציה אונליין

מי מאיתנו לא חווה בעבר חרדות, דכאונות, תסכולים או אכזבות? בין אם בגלל מצב משפחתי, מצב זוגי או מצבים שונים בעבודה ובחיי היום יום שלנו – לצערנו, רגשות שליליים הם

מדיטציה לילדים

מדיטציה לילדים

כמו המבוגרים, גם הילדים חווים ימים אורכים רוויים לחצים וטורדנות ויכולים להרוויח רבות מתרגול מדיטציה לילדים. יום הלימודים לעיתים קרובות יכול להיות ארוך ומייגע, יחד עם המטלות הרבות, הקושי והציפייה

בודהיזם

בודהיזם

בין אם אתם מתעניינים בעולם הדתות ובין אם לא, סביר להניח ששמעתם על כמה מהדתות הבולטות ביותר בעולם. בין האסלאם, הנצרות והיהדות, ניתן להבחין גם בדת בולטת במיוחד שמשמשת היום

קורס מדריכי מדיטציה

קורס מדריכי מדיטציה

עולם המדיטציה הוא אחד העולמות היותר מדהימים ורוחניים שיש, ואנשים רבים מסביב לעולם מבקשים להיות חלק ממנו ולהנות מהיתרונות שהוא מציע. היות והביקוש גדל יותר ויותר משנה לשנה, מקומות רבים

הרצאת מדיטציה

מדיטציה הרצאה

ארגונים רבים, חברות רבות וועדי עובדים רבים כבר לא יודעים איך אפשר לגוון. בעולם שבו מרגיש שהכל כבר נעשה – סדנאות בישול, סדנאות קוקטיילים, סדנאות חברתיות ועוד, כבר ממש לא

שיעורי מדיטציה

שיעורי מדיטציה

כל אחד ואחת מאיתנו מנסים לחפש את הדרך אל האושר. בדרך אנחנו נתקלים במכשולים רבים שגורמים לנו להרהר מחדש בשאלות כמו – האם אי פעם נצליח להגיע לשלווה? לאיזון נפשי?

מדיטציה בארגונים

מדיטציה בארגונים

העולם המערבי נהנה בשנים האחרונות ממגוון שיטות מדיטציה שונות שהגיעו אי שם מאיזורי המזרח השונים. שיטות אלו מאפשרות להרבה אנשים להיות ממוקדים יותר, מפוקסים יותר ומאושרים יותר באורח החיים שהם

קורס מדיטציה

קורס מדיטציה

קורס מדיטציה הינו דרך מיוחדת לחוות את עצמנו ואת העולם. במסגרת הקורס, אנו חווים, מתרגלים ולומדים מגוון טכניקות, מיומנויות וכלים מעולם המדיטציה, אשר מסייעים לנו לחיות את חיינו עם פתיחות,

אפליקציות מדיטציה

אפליקציות מדיטציה

כל אחד ואחת מאיתנו יודעים שחיי היום יום שלנו לא בדיוק רווים רק בחוויות טובות. היות וחוויות שליליות הן חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, אנשים רבים מוצאים את עצמם מסתבכים

קורס מדיטציה בתל אביב

קורס מדיטציה בתל אביב

תובנהתוכן ענייניםמדיטצית מטא – מי מה מו?מדיטצית מטא ומדיטציה קלאסית – מה ההבדלים?מדיטצית מטא – הדרך שלכם לגלות את הטוב ולהוקיר את האנשים שבחייכםאיך בוחרים את מי לשים במרכז?"הלוואי שלכולם

מדיטצית נשימה

מדיטצית נשימה

החיים בשגרה המודרנית מביאים עימם לחצים מיותרים, תסכול וחרדות שהולכות מתעצמות – כל אלו גורמות למחשבות שליליות, עצבות וטורדנות. בעשורים האחרונים רבים כבר מבינים כי למדיטציה ישנה תפקיד עיקרי בטיפול

מדיטציה

מדיטציה

העולם המערבי נהנה בשנים האחרונות משיטות תרגול נהדרות שהגיעו אליו ממדינות המזרח הרחוקות. מדיטציה היא אחת מהשיטות האלו, והיא נחשבת היום בתור אחת השיטות הנפוצות לתרגול נפשי שהאדם עובר עם

מדיטציה למתחילים

מדיטציה למתחילים

מדיטציה היא כלי נפלא להכנסת רוגע, שמחה, והכרת תודה בחיים שלנו. במדריך שלפניכם נעניק מידע וטיפים חשובים עבור מדיטציה למתחילים. מקור המדיטציהתוכן ענייניםמדיטצית מטא – מי מה מו?מדיטצית מטא ומדיטציה

ספרי מדיטציה

ספרי מדיטציה

עולם המדיטציה הוא עולם שקורץ להמון אנשים ברחבי העולם. מה שהיה נגיש בעבר לאנשי רוח בלבד או לאנשים שהיתה להם נגישות כזו או אחרת לנזירים בודהיסטים שלימדו שיטות תרגול כאלו

קורס מדיטציה בחיפה

קורס מדיטציה בחיפה

קורס מדיטציה בחיפה מספק את כל ההיבט התאורטי על מדיטציה, לצד תרגול קבוע בסיסי החל מהישיבה הראשונה. מטרת הקורס היא להעניק לכם הכרות עם עולם המדיטציה, לימוד עקרונות התרגול וליווי

מדיטציה לחרדות

מדיטציה לחרדות

מדיטציה לחרדות משמשת אותנו לשגרת היום יום שלנו כאשר אנו נתקלים בהמון מצבי לחץ ודחק שאינם נעימים, אשר גורמים לבעיות הבריאותיות שלנו. הלחץ משפיע על גופנו הן מבחינה פיזית והן

ויפאסנה

ויפאסנה

במהלך העשורים האחרונים, ישנן עדויות רבותע של אנשים ממדינות מערביות המחליטים לפנות אל גופם ונפשם באמצעות הליכים רוחניים מיסטיים הקיימים במזרח כבר אלפי שנים. מרבית האנשים בוחרים לנסוע להודו להצייב

מדיטצית נשימות

מדיטצית נשימות

חיי היום יום שלנו לא תמיד מותירים לנו זמן להתרכז במה שבאמת חשוב – אנחנו. כן, מירוץ החיים שואב מאיתנו אנרגיות רבות וגורם לנו להתרוצץ בין גידול ילדים, טיפוח חיי